­SAS ÅBNER NYE RUTER TIL SKANDINAVISKE VINTERDESTINATIONER

May 16, 2024 11:00

SAS oplever en stigende efterspørgsel på rejser til eventyrlige vinterdestinationer i Norden og åbner derfor fem nye direkte ruter til Tromsø, Kiruna, Rovaniemi og Scandinavian Mountain Airport Sälen-Trysil.

De nye direkte ruter vil gøre det muligt for endnu flere rejsende at nyde skisportssteder, hundeslædeture og opleve nordlyset i den kommende vintersæson. SAS tilbyder allerede flyvninger til Scandinavian Mountains Airport (SCR) fra København og Aalborg i vintersæsonen og åbner nu yderligere to ruter fra Aarhus og London Heathrow. Derudover åbnes tre nye sæsonruter: København til finske Rovaniemi, København til svenske Kiruna og London til norske Tromsø.

Forbindelsen til det nordlige Skandinavien styrkes og udvides yderligere med flere afgange til Tromsø, Longyearbyen/Svalbard, Luleå og Åre-Östersund på de eksisterende ruter fra København, Oslo og Stockholm.

"Vi ser en betydelig stigning i europæere, der rejser til det nordlige Skandinavien i løbet af vintersæsonen, og vi er meget glade for at kunne øge vores afgange til denne del af verden. Danmark er et vigtigt knudepunkt for SAS, og vores vinterprogram inkluderer også forbedret forbindelse mellem USA og Asien samt til vores skandinaviske og europæiske destinationer," siger Erik Westman, Chief Revenue Officer hos SAS.

Til de skandinaver, der søger mod varmere himmelstrøg om vinteren, tilføjer SAS nu endnu flere fly til varme destinationer som Gran Canaria, Tenerife og Agadir. I hele vintersæsonen vil der desuden være mindst fire ugentlige flyvninger til Bangkok fra København. Fra slutningen af december øges det til fem ugentlige flyvninger, og fra slutningen af januar til begyndelsen af marts vil der være daglige afgange til Bangkok fra København. SAS øger også frekvensen af deres ruter til USA, der kommer til at inkludere daglige flyvninger fra København til Los Angeles og Boston og flyvninger to gange dagligt til New York (JFK og Newark) med forbedrede tidsplaner, der forbedrer forbindelsen til JFK. Derudover fortsætter SAS med at flyve deres nye rute København-Atlanta med fem ugentlige afgange i vintersæsonen.

SAS vil som sædvanligt i vintersæsonen have fokus på europæiske skidestinationer som Zürich, Genève, Salzburg, Innsbruck, Milano og München - særligt i vinterferie-perioden.

Book din næste rejse på sas.dk

Images

norway-tromso-tos-snow-mountains-fjord-sas.jpgthailand-bangkok-bkk-sas.jpgusa-new-york-ewr-central-park-winter-skating-sas (1).jpgdog-sledding-northern-sweden-sas (1).jpg