SAS FEIRER PRIDE I OSLO, STOCKHOLM OG KØBENHAVN

June 3, 2024 11:00

Som en del av det pågående engasjementet for å fremme likestilling er SAS stolte over å kunngjøre sitt partnerskap med Oslo og Stockholm Pride. Utover partnerskapet med Pride i Oslo og Stockholm kommer SAS til å arrangere aktiviteter og engasjere seg med kunder, lokalsamfunn og kolleger under Pride-uken i København. For å fremheve mangfoldet innen selskapet og bekrefte sin støtte til åpenhet, toleranse og inkludering lanserer SAS også konseptet "You Be You".

SAS tror på en verden der alle respekteres og verdsettes for den de er. Gjennom samarbeidet med Pride, har SAS som mål å støtte det viktige arbeidet Pride utfører. Å omfavne mangfold og inkludering er en sentral del av SAS sitt bærekraftsarbeid. Målet er å aktivt fremme en inkluderende bedriftskultur hvor alle ansatte føler seg trygge og verdsatt.

"Å samarbeide med Pride føles viktig og veldig naturlig for oss i SAS. Vi mener at alle skal behandles likt og ha de samme rettighetene uansett hvem de er eller hvem de elsker. Vi vet at mange av våre kolleger har ønsket at vi skulle engasjere oss i Pride, og vi er glade for å kunngjøre dette partnerskapet i dag", sier Pernille Vang Ormholt, Executive Vice President Chief People Officer i SAS.

For å feire Pride og de kommende Pride-ukene, lanserer SAS konseptet "You Be You" for å fremheve mangfoldet innen selskapet gjennom personlige historier og intervjuer. You Be You forsterker selskapets identitet som en inkluderende organisasjon, og viser sitt engasjement for åpenhet, toleranse og mangfold hver dag gjennom hele året, ikke bare under Pride-måneden.

I desember 2010 skrev SAS historie som det første flyselskapet i verden til å arrangere en likekjønnet vielse ombord på en flyvning mellom Stockholm og New York. Med kampanjen "Love is in the Air" ble SAS det første selskapet globalt til å lansere en LGBTQ-kampanje i mainstream media. Året etter introduserte SAS "SAS Gay Crew Guide" til Stockholm.

"SAS er Skandinavias ledende flyselskap med hjemmebaser i tre av de mest LGBTQ-vennlige landene i verden. Vi bringer gjester fra alle nasjoner og kulturer sammen og ønsker alle velkommen ombord uansett alder, etnisk opprinnelse, religion, nasjonalitet, seksuell orientering eller identitet. Pride har alltid vært en del av vårt DNA, og vi er stolte av å fortsette å feire mennesker og steder som omfavner LGBTQ-livet", sier Anko van der Werff, administrerende direktør i SAS.

Oslo Pride finner sted fra 19. juni til 29. juni, Stockholm Pride fra 29. juli til 3. august og København Pride fra 10. august til 18. august. Som en del av partnerskapet vil SAS delta i de årlige paradene i Oslo og Stockholm og arrangere ulike aktiviteter på København Pride.

För mer information: Proud Partner of Pride 2024 | SAS (flysas.com)

B0003841_v2.jpegB0003791_v2.jpgB0003594_v2.jpegB0003821_v2.jpg