SAS UTVIDER RUTENETTVERKET TIL SKANDINAVISKE VINTERDESTINASJONER

May 16, 2024 11:00

Som svar på den økende etterspørselen for vinteropplevelser i Nord-Skandinavia, utvider SAS med fem nye direkteruter til Tromsø, Kiruna, Rovaniemi og Scandinavian Mountain Airport Sälen-Trysil.

Dette vil gjøre det mulig for flere reisende å nyte skisteder, hundekjøring, og muligheten til å oppleve nordlyset i den kommende vintersesongen. SAS betjener allerede Scandinavian Mountains Airport (SCR) fra København og Aalborg i vintersesongen og vil nå i tillegg  åpne to ruter til fra henholdsvis Aarhus og London Heathrow. I tillegg introduseres tre nye sesongruter: København til Rovaniemi, København til Kiruna og London til Tromsø.

Forbindelsene til Nord-Skandinavia styrkes ytterligere med flere frekvenser til Tromsø, Longyearbyen/Svalbard, Luleå og Åre-Östersund på de eksisterende rutene fra København, Oslo og Stockholm.

“Vi ser en betydelig økning i antall europeere som reiser til Nord-Skandinavia i vintersesongen, og vi er veldig glade for å kunne øke våre avganger til denne delen av verden. Vårt vinterprogram inkluderer også forbedret tilkobling mellom USA og Asia og våre skandinaviske så vel som europeiske destinasjoner," sier Erik Westman, Chief Revenue Officer i SAS.

«Vi har også sett en betydelig økning i antallet britiske reisende til Norge i vintersesongene. Med en ny rute fra London til Tromsø, svarer SAS på en økende etterspørsel etter eventyr i Nord-Norge. Fra og med 2. november kan engelskmenn som søker eventyr i Nord-Norge fly direkte til Tromsø gjennom hele sesongen. Flyvningen vil tilbys en gang i uken, noe som gjør kombinasjoner med eksisterende flyvninger til Oslo, Arlanda og København mer tilgjengelige», sier Erik Westman, Chief Revenue Officer i SAS.

For skandinaver som søker høyere temperaturer i vintersesongen, legger SAS til flere flyvninger til varme destinasjoner som Gran Canaria, Tenerife og Agadir. Bangkok vil gjennom hele sesongen ha minst fire direkteflyvninger fra København. I slutten av desember øker dette til fem ukentlige, og fra januar vil den fly daglig frem til begynnelsen av mars. USA-programmet utvides også, med daglige flyvninger fra København til Los Angeles og Boston, og to ganger daglig til New York (JFK og Newark), med bedre rutetider tilpasset forbindelser fra JFK. I tillegg fortsetter SAS sin nye rute København-Atlanta med fem ukentlige avganger i vintersesongen. Som vanlig i hver vintersesong vil det også være fokus på europeiske skidestinasjoner som Zürich, Genève, Salzburg, Innsbruck, Milano og München, spesielt i vinterferien.

For å bestille din neste tur gå hit: Våre reisemål – Hvor vi flyr | SAS.

norway-tromso-tos-snow-mountains-fjord-sas.jpg